O mně

Téměř kdekoliv, kde kliknete na tlačítko „O mně“ se dozvíte něco o profesionálním týmu, který splní, co vidí na očích zákazníka. Hláška, která se snad kopíruje z webu na web, od jedné firmy k druhé. Ale s kým máte skutečně tu čest, komu můžete vynadat, když se něco nepodaří nebo naopak pochválit, se nedozvíte. Není to tak, že já nejsem profesionál a nerad plním přání zákazníka. Naopak, je pro mě důležité navázat se zákazníkem vztah a příjemnou atmosféru, která ho provází po celou dobu nákupu či stavby kola. A samozřejmě i poté, když řešíme servis nebo případné komplikace. Proto já dávám své práci jméno a tvář a nebudu se schovávat za „naše anonymní firma“.

Proč vlastně Viagr-Bikes? Bikes nemusím vysvětlovat, takže zbývá Viagr. Jmenuji se Vít Gromeš. Takže Vi a Gr jsou počáteční písmena jména a příjmení. Navíc mi to přišlo jako zajímavá hříčka, protože Viagr-Bikes je schopen vám ho postavit. Kolo, samozřejmě!

Na kole jezdím od malička, ale první pořádné kolo jsem si koupil v roce 1999, kdy mi bylo 12 let. Byl to ten bájný rok, kdy Author udělal největší pecku své kariéry, zelený model Egoist. Ale ten jsem si nekoupil, protože stál ranec. Koupil jsem si za 9 999 Kč, z peněz našetřených od babiček, model Basic s pevnou vidlicí. I tak to bylo super kolo. Na něm jsem pak dlouho spokojeně jezdil a zkoušel první servisní pokusy. Většinou neúspěšné. Například vzpomínám, jak jsem si koupil na moji Sram ESP 5.0 přehazovačku kladky Shimano, protože byly mnohem levnější. A pak jsem se je tam snažil nasadit. Hodiny úprav kladek pilníkem nepřinesly úspěch, tak jsem tam vrátil staré Sram. Od té doby se naštěstí mnoho změnilo.

Dalším kolem bylo po maturitě Pells Razzer Pro. S odpruženou vidlicí RST Omega, která nepružila. Ale tehdy jsem byl spokojen. Spíš jsem na kole jezdil, než abych řešil servis. Vše se raketově změnilo v době, kdy jsem během studia VUT Brno našel brigádu v HobbySport na Veveří. Tady jsem potkal lidi, kteří mě toho spoustu naučili o cyklistice i historii horských kol. Bylo paráda poslouchat o lidech jako Gary Fisher nebo Gary Klein a jejich vlivu na technologie v MTB. Jsou to lidé jako byl Steve Jobs, jen v cyklistice.

Psal se rok 2009 a koupil jsem si první celoodpružené kolo Trek Fuel EX 8. Byla to parádní vstupenka do okouzlujícího světa velké cyklistiky, trailů, kamenů a bláta. Začal jsem se víc zajímat o servis a vše kolem. Ta největší škola měla ale přijít o rok později. Zatoužil jsem po kole Marin Quad XC. 120 mm full s velmi osobitým designem. Testovačka mě zaujala natolik, že jsem ho musel mít. U nás ovšem nebyl téměř k sehnání, proto jsem našel vytoužený rám na americké eBay. I přes spoustu komplikací a nekonečnou dobu přepravy rám v lednu 2010 přišel a stavba mohla začít. Bylo parádní sledovat jak z hromady dílů vzniká celé kolo, na kterém se dá jezdit. Během toho jsem se naučil spoustu věcí. Například vyplétat kola, instalovat bezdušový systém a díky tehdy běžným problémům s těsněním ve vidlicích Rock Shox i servisovat vidlice.

Marin Quad Link

Moje první opravdová stavba. Trvala dva měsíce a dal jsem si na ní opravdu záležet. Některé věci už vyměnily tři rámy a stále slouží jako nové.

Po éře HobbySportu přišla v roce 2010 zkušenost s tehdejším Cyklowordem. Tam jsem se naučil skládat kola efektivně a kvalitně v krátkém čase. I přesto, že jich bylo denně mnoho, skládal jsem je jako vlastní. Tady jsem zatoužil zkusit silniční kolo. Kouzlo silničky je, že stačí dát relativně málo peněz a sviští to jako blázen. Tak jsem přišel ke kolu Merida Road Race na sadě Tiagra. Bylo to super ježdění.

Merida Road Race

Moje vstupenka do světa silniční cyklistiky. Upřímně, nevěděl jsem, co od toho čekat. Ale ujet jen tak mimochodem dopoledne 100 km a odpoledne být plný energie, mi opravdu učarovalo.

Na podzim téhož roku se objevila příležitost pomáhat budovat obchod Bikeplac. A to doslova. První den, kdy jsem vkročil na místo nynějšího obchodu, ani nebyla vidět budova budoucí prodejny. Potom následovalo půl roku bouracích, zednických a údržbářských prací na celé budově. Bylo úžasné vidět, jak ze zarostlé ruiny vznikl obchod plný krásných kol. V roce 2011 jsem vyměnil Marina za Trek Remedy 8.

Trek Remedy 8 2012

Trek Remedy s komponenty z bývalého Marina. Ano, i tohle je stavba, tedy spíš pře-stavba. Během roku doznalo remedy značných změn, například osazení teleskopickou sedlovkou.

Bikeplac vyladil moje předchozí znalosti v servisování. Protože pokud máte denně v péči kola v ceně přes 100 tisíc, nemůžete si dovolit dělat chyby. A že jich bylo. Luxusní kousky od značek Trek, GT a hlavně americké kultovní značky Intense, která dodnes svoje hliníkové rámy vyrábí ručně v Kalifornii.

V té době jsem měl skončit školu a rozhodl se odjet do světa na zkušenou. Půl roku jsem (tedy krom studia) brázdil Portugalsko na silničce. Dalšího půl roku projížděl na Trek Remedy luxusní traily kolem hlavního města Slovinska, Lublaně.

I přesto, že jsem odjel, pomalu přicházely dotazy na stavbu kol od kamarádů. Neskutečně mě to bavilo. Díky tomu, že jsem měl živnostenský list už z dřívějška, kdy jsem měl eshop se snowboardy, jsem zkusil zkontaktovat některé dovozce cyklo dílů. Nešlo to snadno, pokud nemáte historii a nějaký obchod s milionovou investicí, tak není lehké je přesvědčit. Ale i přesto se někteří rozhodli mi věřit a podpořili mě.

Proto jednoho slunného dopoledne roku 2012, v laboratoři chemie na fakultě stavební na lublaňské univerzitě, vznikly první stránky Viagr-Bikes.

Možná vás napadlo, proč ne zrovna Viagra-Bikes? Protože Viagra-Bikes nechtěli jako doménu nikde zaregistrovat.

Po návratu do České Republiky jsem dokončil školu, začal pracovat jako procesní inženýr. Díky zimnímu období Viagr-Bikes stagnoval. Na jaře roku 2013 se však nahrnulo několik nečekaných objednávek a já začal stavět a stavět. Některé ze staveb můžete vidět v galerii i s příběhy, kdo a proč si je objednal. V další zimní pauze jsem začal stránky trošku vylepšovat a přidal pár užitečných rad. Tyto rady jsou zpravidla založeny na tom, co se mě zákazníci ptají při výběru nebo předávání kola. Tedy informace týkající se péče a základní údržby kola.

Na jaře jsem zkusil udělat malou reportáž, jak se takové kolo staví. Jednak nechci nic skrývat a rád bych, aby si lidé uvědomili, co vše kvalitní stavba kola obnáší. Stejně jako ve všech oborech, nejnižší cena není vždy nejvýhodnější. Já stavím kola tak, aby zákazníkům poskytla co nejlepší pocit z jízdy a zároveň nejméně starostí.

Stále je však co zdokonalovat. Proto budu rád za každou připomínku, která mi pomůže zlepšit váš prožitek při čerpání informací ze stránek a při nakupování. Připomínky směřujte do komentářů nebo přímo na kontaktní email.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *