Cykloškoláček aneb jak se staví kolo! Díl III.

Musel jsem trochu upravit název seriálu, protože cyklomiminko z dílu I a II již dost povyrostlo a označení by nebylo příliš výstižné. Kolo pomalu dostává tvar, ale ještě kus práce je před námi. Pojďme na to!

Znáte někoho, kdo vybírá nové kolo? Získejte odměnu za doporučení nebo mu udělejte radost slevou navíc 🙂


 

19. Minule jsme zapomněli doplnit ještě přední brzdu, takže to napravíme.

DSC_2451

20. Stejně tak jsme skončili u představce a řídítka jsme nestihli.

DSC_2452

21. Po montáži potřeba alespoň přibližně nastavit správnou polohu řídítek.

DSC_2453

22. Než se vrhneme na řazení, připravíme si kola. Začneme instalací kazety. Na ořech nasuneme do drážek kazetu a zajistíme maticí.

DSC_2430

DSC_2431

23. Když je kazeta na místě, nasadíme pláště. Nejdřív nasadíme plášť bez duše jednou stranou na ráfek. Poté dovnitř nasuneme lechce přifouknutou duši, jen tak, aby držela tvar.

DSC_2434

24. Duši pečlivě usadíme mezi plášť a ráfek a začneme do ráfku zasouvat i druhou patku. Pokud je patka těsnější a nechce se na ráfek navléct jen za pomoci rukou, použijeme tzv. „montpáku“. Dejte pozor, ať si při tom duší neskřípnete a neuděláte v ní díru.

DSC_2435

DSC_2437

25. Duše nafoukáme, během čehož občas zkontrolujeme, zda nám někde neleze duše ven. Pokud by se nám to povedlo za vysokého tlaku, duše praskne a nám bude hodinu zvonit v uších. Některé pláště je potřeba nafouknout na maximální tlak aby správně zapadly do ráfku a nedělaly boule.

DSC_2438

DSC_2441

DSC_2459

26. Když máme kola připravené můžeme se vrítit zpět k řazení. Na řídítka nasuneme řadící dualy a pomocí imbusu pod gumovou krytkou je upevníme na správném místě. Dualy by měly plynule navazovat na rovinu řídítek nebo být lehce přizvednuté.

DSC_2456

27. Do dualů musíme zastrčit připravená řadící lanka, pozor, trefit se do správné dírky je občas fuška 🙂

DSC_2461

28. Stejně tak to platí i o brzdovém lanku.

DSC_2462

29. Pokud jsou lanka na místě, rozmyslíme si kudy potáhneme bovdeny, naměříme si je a zastřihneme. Bovdeny by měly být tak dlouhé, aby se nelámaly při otočení řídítek. Velmi doporučuji používat kvalitní bovdeny a koncovky, usnadní řadění a déle vydrží v nepříznivých podmínkách. Sám používám výhradně bovdeny Shimano XTR s teflonovou vazelínou.

DSC_2465

DSC_2467

30. Dalším krokem je lanko natáhnout k přesmykači a přehazovačce. Doporučuji za lanko před uchycením zatáhnout a zkusit, jestli řazení za lanko tahá. Může se totiž stát, že bude někde lehce zaseklé a během vícenásobného utahování lanko zničíte. Jako vše, pro rychlou a úspěšnou práci je třeba hodně cviku.

DSC_2468

DSC_2470

31. Pokud je přesmykač ši přehazovačka seřízená a lanko má správný tak, můžeme jej ustřihnout.

DSC_2473

32. Zbývá jen nasadit koncovky, aby se lanko netřepilo.

DSC_2475

Posted in Články, Jak se staví kolo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *